בעסקאות "שוטף פלוס" מועד חיובו של הלקוח איננו תואם את מועד קבלתו של התשלום על ידי בית העסק. לפיכך, עסק העובד בשיטת "שוטף פלוס" חשוף באופן מוגבר לטעויות רישום חשבונאיות; אלו עלולות להביא עמן תחלואות מרובות. על כן, הליך הבקרה החשבונאי הנעשה במסגרת התאמות כרטיסי האשראי מקבל חשיבות יתירה לעסקים אלו, והיתרונות שבשימוש במערכת התאמות אשראי מקבלים משנה תוקף.
במסגרת מאמר זה נעשה מעט סדר בקשר שבין שיטת התשלום "שוטף פלוס" להתאמות כרטיסי האשראי.
מה זה "שוטף פלוס"?
במסגרת שיטת תשלום זו, התשלום למעשה יתבצע לאחר פרק זמן מוגדר ממועד הנפקת החשבונית. כך, למשל, "שוטף פלוס 30" הידוע מגדיר את ביצוע התשלום כ-30 ימים לאחר תום החודש במסגרתו הונפקה החשבונית עבור השירות.
ממבנה הבסיסי של הכלכלה העסקית, מרבית העסקים עובדים בתצורת "שוטף פלוס" מסוג כלשהו. לצורך התנהלות חכמה בשיטת תשלום זו, מומלץ להיעזר במערכת התאמות כרטיס אשראי.
מה הן התאמות כרטיסי אשראי?
במסגרת הליך התאמות כרטיסי אשראי, בית העסק ישווה את רישומיו החשבונאיים הפנימיים באשר לעסקאות אשר בוצעו בכרטיסי האשראי מטעם העסק אל מול חברת האשראי. למעשה, מדובר בהליך חשבונאי חשוב ביותר המהותית לצורך קיומה של בקרה מלאה על כל פעילות האשראי.
לצערנו, ביצוע התאמות כרטיסי אשראי ברמת השובר הבודד עשויה להיות פרוצדורה מסורבלת הדורשת זמן וכסף, ולעיתים מורכבותו עשויה להביא עמה טעויות שונות חשבונאיות. עם זאת, שימוש במערכת התאמות כרטיסי אשראי, כדוגמת המערכת של CrediMatch, ימזער את המשאבים הנדרשים לצורך ביצוע התאמות אשראי ויחסל את העלויות הנגרמות מטעויות הנובעות מניהול ההליך.
בין התאמות כרטיסי אשראי לשוטף פלוס
בין התאמות כרטיסי אשראי לשיטת התשלום "שוטף פלוס" קשרים יסודיים. לפיכך, שימוש במערכת מוכחת להתאמות כרטיסי אשראי עשוי לסייע לעסקים העושים שימוש בשיטת תשלום זו:
- מעקב אחר חובותיהם של לקוחות: גביית תשלומים במסגרת מודל "שוטף פלוס" למעשה דורשת מבית העסק מעקב הדוק ומדויק על תשלומי הלקוח באופן רטרואקטיבי, לאחר ביצוע העסקה. לפיכך, לצורך הווידוא כי הסכומים הנכנסים מהלקוחות אכן עולים בקנה אחד עם התחייבויותיהם, מערכת התאמות כרטיסי אשראי עשויה להיות פתרון מיטבי.
כך, המערכת מאפשרת לבית העסק לזהות אי התאמות בין העסקאות המדווחות לבין התשלומים אשר התקבלו בפועל, לזהות כשלי פקודות יומן, ולטפל באי התאמות אלו.
- בדיקת תזרים מזומנים: השימוש בשיטת "שוטף פלוס" דורש בקרה מוגברת על תזרים המזומנים של בית העסק. עקב זאת שבית העסק מקבל את תשלומיו העיתיים בהתאם לעסקאות אשר התבצעו במהלך החודש הקודם, עשויות להיות השלכות תזרימיות עליהן בעלי עסקים נדרשים להיות בבקרה מתמדת.
על בעל עסק שעובד בשיטת "שוטף פלוס" לבצע התאמות אשראי על מנת לוודא שהסכום אשר קיבל בפועל אכן תואם את המסוכם. השימוש במערכת התאמות כרטיסי אשראי יקל על בעל העסק בווידוא כי כלל התשלומים אשר היו צפויים להתקבל אכן התקבלו בהתאם לתנאי העסקה וכמצופה.
מערכת התאמות כרטיסי האשראי של CrediMatch – מערכת התאמות אשראי הטובה והמתקדמת ביותר בישראל
מערכת התאמות כרטיסי האשראי של CrediMatch מאפשרת בקרה הרמטית ומדויקת על כלל הליכי הסליקה המתבצעים במסגרת בית העסק. הליכי סליקה המתקיימים במסגרת מודל "שוטף פלוס" הינם הליכים מורכבים יותר, ולפיכך מקימים פוטנציאל גבוה יותר לצרות. את צרות אלו מערכת התאמות האשראי מיועדת לחסל.
על כן, מערכת התאמות האשראי להנהלת חשבונות של CrediMatch מספקת פתרון ייחודי להשוואה בין נתוני מערכת הנהלת החשבונות ונתוני חברות האשראי.
העסק שלכם עובד במודל "שוטף פלוס"?
על ידי שימוש במערכת התאמות האשראי תוכלו ליהנות ממגוון שירותים כלהלן:
- טיפול באופן יעיל בהכחשת אשראי
- זיהוי בעיות טכניות, חריגות בעמלות או פקודות יומן בלתי סבירות
- קבלת תמונת מצב מדויקת אודות תזרים האשראי העתידי של עסקנו
- קבלת ניתוחי הכנסות והוצאות על פי מגוון חתכים שונים, לרבות סוג חתכי מסופים, מותגים, חודשי עבודה, סוג כרטיס האשראי ועוד.
אם ברצונכם לחסוך בכסף על ידי זיהויים המהיר של חריגים וטיפולים באופן אפקטיבי, לחסוך בכוח אדם ולהחזיק תמונה עדכנית אודות נתוני האשראי של עסקכם – מערכת התאמות כרטיסי האשראי של CrediMatch הנה הפתרון האולטימטיבי בעבורכם!