בעולם המסחר של ימינו, עסקאות בכרטיסי אשראי מהוות את עמודי התווך של הכלכלה המודרנית. מאחורי כל עסקה פשוטה לכאורה, מסתתר מנגנון סליקה רב מערכתי שנועד להבטיח את הצלחת העסקה עבור הצרכן והעסק כאחד. מנגנון זה מורכב ממספר תהליכים וביניהם אימות פרטי הכרטיס, בדיקות אבטחה, אישורי יתרות ועוד. אולם מה קורה כאשר אחד התהליכים במנגנון אינו פועל כשורה?
אישורי יתרות הם למעשה "הקפאה" זמנית של סכום העסקה במסגרת האשראי של הלקוח, עוד לפני שהעסקה מושלמת בפועל. תהליך זה שבמנגנון נועד להבטיח שכאשר העסקה תושלם, הכסף אכן יהיה זמין לחיוב. בעוד שהתהליכים האחרים בשרשרת הסליקה פועלים באופן חלק ואמין יחסית, דווקא תהליך אישורי היתרות בולט כחולייה החלשה בשרשרת ועשוי לחוות כשלים רבים, לדוגמא:
- אישורים תקועים – אישורי יתרות שלא משתחררים גם כשהעסקה מבוטלת או לא מושלמת.
- הקפאת כספים מיותרת – כספים ש"תקועים" במערכת, אינם משוחררים בזמן ומפחיתים את האשראי הזמין ללקוח.
- חוסר שקיפות – קושי במעקב אחר סטטוס האישורים והתאמתם לעסקאות בפועל.
- בעיות תזרימיות – עבור עסקים רבים, עיכוב בהתאמת אישורים לעסקאות גורם לקשיים בניהול תזרים המזומנים.
- הכחשות אשראי – כאשר לקוחות מכחישים עסקאות שלא זיהו, נדרש טיפול מורכב וארוך בהתאמות ובזיכויים בכדי לשחרר את הכסף המוקפא.
ללא ניהול ובקרה יעילים של אישורי היתרות, שני הצדדים נפגעים. הלקוחות מוצאים עצמם עם אשראי מוקפא שלא לצורך, ולעתים אף עם חיובים כפולים או שגויים. עסקים, מצדם, מתמודדים עם אי-התאמות בין העסקאות בפועל לבין הכספים שנכנסים לחשבונם, ולכך השלכות משמעותיות על ההתנהלות הפיננסית.
חשוב לציין כי למערכות התשלום המסורתיות אין פתרון מלא לבעיה זו. הן מתמקדות בשלבי הסליקה העיקריים – אימות הכרטיס, העברת הכספים וההתחשבנות בין הצדדים – אך אינן מתמחות בניהול ומעקב אחר אישורי היתרות והתאמתם לעסקאות בפועל.
כאן נכנסת לתמונה קרדימאץ', עם מערכת התאמות אשראי לניהול ובקרה של תהליך ההתאמות המלא. הפתרון שלנו מורכב ממספר מערכות עיקריות הפועלות בסנכרון:
מערכת התאמות להנהלת חשבונות: הפתרון המושלם לתקלות באישורי יתרות
מערכת ייחודית בשוק המבצעת השוואה חכמה בין נתוני מערכת הנהלת החשבונות של העסק לבין נתוני חברות האשראי. המערכת שלנו מזהה בדייקנות חריגים כמו אישורי יתרות תקועים, אי-חיובים, ועסקאות שלא הושלמו כראוי, ובכך מתמודדת ישירות עם בעיית ה"כספים הקפואים" שפוגעת בתזרים העסק. בניגוד לפתרונות מסורתיים, המערכת מספקת שקיפות מלאה בזמן אמת לכל שלבי העסקה – מאישור היתרה הראשוני ועד לסליקה הסופית. במקרים של הכחשות אשראי, המערכת מזהה אותן מיידית ומתריעה בפני העסק, מה שמאפשר טיפול מהיר ויעיל המונע אובדן הכנסות. היות שמדובר במערכת אינטרנטית מבוססת שירותי Web, הלקוחות יכולים להפעיל את תהליך ההתאמות באופן עצמאי, לצפות בסטטוס בזמן אמת ולקבל גישה ישירה לקבצי הפלט, מה שמביא לחיסכון משמעותי הן בכסף והן בכוח אדם, תוך שדרוג מהותי של יכולות ניהול המידע הפיננסי בעסק.
מערכת תובנה עסקית: פלטפורמת BI מתקדמת למקבלי החלטות
פלטפורמת הבינה העסקית (BI) של קרדימאץ' מציעה חווית ניתוח נתונים עוצמתית ואינטואיטיבית למנהלים ואנליסטים. המערכת כוללת דשבורד אישי המתעדכן בזמן אמת, מגוון גרפים אינטראקטיביים, וכלי ניתוח סטטיסטיים מתקדמים. באמצעות הפלטפורמה, ניתן לתחקר נתונים בחתכים שונים, לזהות מגמות וחריגים, ולקבל התראות מותאמות אישית על אירועים המחייבים תשומת לב. המערכת מספקת נתונים מעודכנים ברמה יומית, מאפשרת ייצוא דוחות במגוון פורמטים, והכל בממשק ידידותי למשתמש שאינו דורש ידע טכני מוקדם. הטכנולוגיה מאפשרת איתור מהיר של תקלות במערך אישורי היתרות, צמצום כספים תקועים, וטיפול יעיל בבעיות לפני שהן מתפתחות.
ממשקים להנהלת חשבונות: סנכרון מושלם בין מערכות הארגון
מערכת הממשקים של קרדימאץ' משלבת נתוני עסקאות אשראי ישירות במערכות ה-ERP של העסק (כדוגמת SAP, חשבשבת, Priority וכו') . התוכנה שלנו מזהה שינויים בעסקאות ומייצרת פקודות יומן אוטומטיות שמתעדכנות בזמן אמת במערכות הארגוניות, מה שמונע טעויות רישום ומשפר את הדיוק החשבונאי.
בעולם העסקים הדינמי של היום, עסקים שלא יאמצו פתרונות מתקדמים להתמודד עם אתגרי התאמות האשראי ההולכים ומסתבכים, עלולים למצוא עצמם מתמודדים עם כספים תקועים, חוסר שקיפות כלפי לקוחות ומשקיעים, ותזרים מזומנים לקוי. הדבר עלול להביא לאסונות כלכליים כבדים על העסק, בעוד המתחרים ישגשגו…
אל תישארו מאחור – הבטיחו את הצלחת העסק שלכם עם הפתרונות המתקדמים של קרדימאץ'.