הכחשת עסקה מקס – הדרך האידיאלית לטיפול בהכחשות עסקה בכל הכרטיסים

הכחשת עסקה מסבה נזקים כלכליים משמעותיים לחברות ועסקים ובפרט כאשר מנהלי הכספים ובעלי העסקים כלל אינם מודעים לכך שהיא בוצעה. אם לקוח הקצה שלכם ביצע הכחשת עסקה שבוצעה באמצעות כרטיס אשראי מקס – אל תפספסו את המידע החשוב שבמאמר זה, המכיל גם פתרון אידיאלי לטיפול בהכחשות עסקה מקס והכחשות עסקה בכל כרטיסי האשראי.

מהי הכחשת עסקה מקס וכיצד היא מתבצעת?

הכחשת עסקה מקס היא מצב בו לקוח הקצה, המחזיק בכרטיס אשראי מקס, רואה בפירוט חיובי האשראי שלו חיוב שהוא איננו מכיר, איננו זוכר או איננו מזהה. במצב זה הוא צפוי לפנות ישירות לחברת האשראי ולדרוש את הכסף שלו בחזרה.

לאחר מכן חברת האשראי מתחילה בתהליך בירור מול בית העסק ומול חברת הסליקה על-מנת לרדת לשורש העניין ולבדוק האם אכן ישנה עילה מוצדקת להכחשה או שאין כזאת. בינתיים היא בכל מקרה מזכה את הלקוח עבור החיוב שבוצע ועוצרת תשלומים עתידיים צפויים במידה וישנם כאלו. אם בתום תהליך הבירור מתברר שהעסקה חוקית ואין עילה מוצדקת להכחשה – הלקוח יחויב מחדש אודות העסקה שהכחיש.

מה ההבדל בין ביטול עסקה להכחשת עסקה?

לקוח הקצה מבצע הכחשת עסקה כאשר הוא לא מודע לכך שבוצעה העסקה או לא זוכר שהיא בוצעה.

לקוח הקצה מבקש ביטול עסקה כאשר הוא מודע לביצוע העסקה אך מעוניין לבטל אותה בלי שהשתמש בשירות או במוצר או בגלל פגם בשירות או במוצר.

כאשר מדובר בהכחשת עסקה – הלקוח פונה לחברת האשראי על-מנת לקבל את כספו בחזרה.

כאשר מדובר בביטול עסקה – הלקוח פונה לבית העסק במטרה לקבל את כספו בחזרה.

האם אתם מודעים לכך שבוצעה הכחשת עסקה מקס?

בעלי חברות ועסקים רבים כלל אינם יודעים כשלקוח הקצה ביצע הכחשת עסקה מהצד שלו – כי אף גורם לא טרח ליידע אותם. במקרים אחרים הם קיבלו יידוע מאוחר מדי, משמע לאחר שהתהליך כבר הושלם ואין להם עוד מה לעשות בנידון.

הכחשת עסקה בלי ידיעתכם = נזק כלכלי לעסק

זאת בהחלט בעיה משמעותית אם אתם בתור מנהלי כספים או בעלי העסק לא מודעים לכך שלקוח הקצה הכחיש את העסקה:

  • כבר הוצאתם חשבונית מס עליה תשלמו מע"מ ומס הכנסה
  • אתם ממשיכים לספק את השירות ו/או המוצר חרף הכחשת העסקה
  • אתם לא יכולים לפנות ללקוח הקצה בשביל לערוך בירור מולו ולגבות את התשלום

המשמעות היא שזה הכרחי שתקבלו דיווח מיידי במידה ובוצעה הכחשת עסקה מקס או הכחשת עסקה בכל כרטיס אשראי אחר.

כיצד ניתן לקבל דיווח מיידי אודות הכחשות עסקה?

באמצעות CreditMatch – מערכת טכנולוגית, מתקדמת ואוטומטית לביצוע התאמות כרטיס אשראי תקבלו מענה מדויק לבעיות הכרוכות בהכחשות עסקה:

  • המערכת תיתן לכם התראה מיידית ברגע שלקוח הקצה מכחיש את העסקה
  • המערכת תיתן לכם כלים לפנות אליו ולבדוק את העניין מולו לפני שתהליך הבירור הושלם

יתרה מכך, המערכת בודקת כל שובר ושובר בנתוני הנהלת החשבונות שלכם, מוודאת שהוא נרשם כמו שצריך בחברת האשראי והתקבל עבורו תשלום מלא ומדויק.

הודות לשימוש במערכת העסק שלכם לא יפסיד כספים שנפלו בין הכיסאות ללא ידיעתכם במקרים כמו:

  • נפילת אינטרנט
  • הקופה התקלקלה
  • העסקה לא שודרה לחברת האשראי
  • עובד ביצע טעות

וכמובן – לא תאבדו כספים בגלל הכחשות והסבות עסקה שלא ידעתם אודותיהן ולא היה באפשרותכם לטפל בהן במקום ובזמן.

בנוסף לכך בזכות המערכת גם:

  • תחסכו זמן ומאמצים למנהלי החשבונות בכל הקשור להקלדת חשבוניות, רישום עמלות, רישום פקודות יומן, סגירת ספרים וביצוע התאמות אשראי
  • תעמדו בקלות בדרישות מע"מ לרישום חשבוניות ודיווח מלא – PCN

מערכת CreditMatch נוצרה על-ידי רואי חשבון מנוסים ותספק לכם מענה טכנולוגי, מתקדם ואוטומטי מקצה-לקצה, עד לרמת השובר הספציפי וכולל כל השלבים שבדרך.

פנו אלינו כעת דרך האתר או במספר הטלפון 073-2725050 לקבלת ייעוץ אישי ללא עלות ותיאום הדגמה אישית.

בקרת אשראי היא נושא מורכב ובעייתי בכל בית עסק.
כשהנתונים בין העסקאות שבוצעו לבין רווחי בית העסק מעסקאות אלו אינם תואמים, העסק עלול להפסיד סכומי כסף גבוהים.
מערכת התאמות כרטיסי אשראי של חברת CreditMatch באה לעזרת בתי העסק בבדיקת והתאמת נתונים אלו.
אנו מציעים את מערכת הסליקה המתוחכמת המיועדת לסליקת כרטיסי אשראי מכל הסוגים ובכל בתי העסק.

לפני הכל, מהי סליקה?

סליקה אינה רק העברת כרטיס אשראי במסוף אשראי, אלא תהליך של העברה או קבלת תשלום בכרטיס אשראי דרך מערכת חכמה.
הפעולה מאפשרת משיכת תשלום מחשבון בעל הכרטיס לטובת חשבון בית העסק לאחר קניית מוצר או שירות, באופן חד פעמי או באופן קבוע.

כיצד מתבצע תהליך הסליקה?

  1. בשלב הראשון מתבצעת סליקה פיזית או דיגיטלית של כרטיס אשראי על ידי בעל הכרטיס בבית העסק או באתר אינטרנט, אפליקציה, מוקד טלפוני ועוד.
  2. פרטי העסקה מועברים מבית העסק לחברת האשראי ע"י  חברת הסליקה.
  3. פרטי העסקה עוברים דרך שב"א המאמתת את הפרטים והעסקה מקבלת אישור (או נדחית).
  4. במידה והעסקה אושרה – חברת כרטיס האשראי הסולקת מזכה את בית העסק בסכום העסקה.

הדרכים לסליקת כרטיסי אשראי:

– פיזית בבית העסק על ידי קופה רושמת או מסוף

– טלפונית ע"י מתן פרטי כרטיס אשראי לבית העסק

– באמצעות מסוף סליקה נייד

– באמצאות אפליקציה חכמה

– באמצעות הוראת קבע חודשית דרך כרטיס האשראי

מה הן יתרונותיה של מערכת סליקת כרטיסי אשראי באמצעות האינטרנט?

– אין צורך להשקיע כסף בקניית חומרה – פעולת הסליקה יכולה להתבצע מכל מחשב בעסק.

– ניתן למזג את פעולות הסליקה במספר רב של נקודות מכירה.

– ממשק מהיר והתאמה בין פעולות סליקת כרטיסי אשראי ובין מערכות פיננסיות ו-CRM.

– מאפשרת ביצוע חיובים חוזרים בצורה נוחה.

– נותנת פתרון לבעיית אבטחת נתונים ועמידה בתקן

– חוסכת עלות אחזקת קו טלפון ייעודי עבור מסוף סליקה.

הטיפים של חברת CrediMatch לבחירת מערכת הסליקה הטובה והמקצועית ביותר

בשוק קיימים סוגים רבים של מערכות סליקת כרטיסי אשראי ולכן בעת בחירת המערכת יש להקפיד לבדוק את הנתונים הבאים:

– תכונות המערכת

– גמישותה והתאמתה לצרכים עתידיים

– אמינותה ועמידותה של מערכת הסליקה

–  אפשרות עדכון המערכת לצרכים ספציפיים של כל עסק

מה הן התכונות העיקריות שבית עסק מצפה שיהיו למערכת הסליקה שהוא רוכש?

– שתהליך הסליקה יוכל להתבצע על כל סוגי כרטיסי האשראי הקיימים בשוק.                                                                                            

– שניתן יהיה לבצע סליקה ידנית עבור לקוחות שמעוניינים לשלם דרך הטלפון                                                                                                  

– שהמערכת תוכל לתת פתרון לכל סוגי העסקאות – תשלומים, הוראות קבע, אישור ידני וכדו'.

– שתהיה במערכת הסליקה אופציה לביטולים וזיכויים                                         

– המצאות ממשק ניהול ומערכת דוחות למעקב אחר כל פעולות הסליקה ודיווחי שידורים.

– שמערכת הסליקה תוכל להתממשק לכל שפות התכנות

– שניתן יהיה לאחסנה בכל חוות שרתים

– שניתן יהיה לבצע סליקה עם PayPal ואמצעי תשלום נוספים

– שתוכל להתבצע התממשקות קלה למערכות פיננסיות, בילינג ו – CRM.

– שהסליקה תוכל להיות בכל סוג מטבע

– שתהיה תמיכה טלפונית זמינה ומקצועית לאורך שעות פעילות העסק

כיצד נקבעת אמינות מערכת הסליקה באינטרנט?

אמינותה ויציבותה נקבעות לפי איכותה מבחינה טכנולוגית ולפי התשתיות שהיא מתבססת עליהן. הפרמטרים הקובעים מבחינת אמינות ויציבות הם:

  • אבטחת מידע- אבטחת נתוני כרטיסי אשראי מחמירה ועמידה בתקן PCI DSS level 1                                                                                        
  • זמינות – יכולת המערכת לעבד כמה עסקאות סליקה בו זמנית ותוך זמן תגובה קצר       
  • שרידות –  יכולת המערכת לעבוד גם בעת הפסקות חשמל ונפילות תקשורת.  
  • שירות לקוחות –  האם המערכת מספקת שירות לקוחות ותמיכה טכנית לאורך כל היממה.
  • אמינות בשידורי עסקאות, דיווח סטטוס העסקאות ללקוח ויכולתה להתאושש מנפילת שידורים.

מערכת הסליקה של חברת CrediMatch – הפתרון האידיאלי לכל עסק

מערכת סליקת כרטיסי האשראי המתקדמת והחכמה של חברת  CrediMatch מאפשרת מתן פתרונות סליקה ברמה גבוהה לבתי עסק וחברות.                                 

החברה אינה מתפשרת באיכותה של התשתית הטכנולוגית בה בנויה המערכת ומקפידה על אבטחת נתונים מחמירה ועמידה בתקן PCI: DSS Level 1.

שירותי הסליקה אותם מציעה חברת CrediMatch  מיועדים לאפשר לכל בית עסק המשתמש בהם חיסכון רב בעלויות.

המערכת כוללת ממשק ניהול ידידותי שבעזרתו ניתן לבצע את תשלומי האשראי במגוון דרכים, כגון: אתר אינטרנט, דרך הוראות קבע, באפלקציות ועוד.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על הפתרונות שלנו? צרו עמנו קשר, ונשמח לספק לכם ייעוץ מותאם לצרכים שלכם.

מוזמנים לקרוא גם על פקודות יומן

מידע נוסף

למי מתאימה המערכתלכל חברה, עסק וארגון שמבצעים עסקאות בכרטיסי אשראי, לרבות כרטיסים של חברת מקס
אינטגרציות התממשקות חלקה למערכות נפוצות לניהול עסק וניהול חשבונות, כגון Priority, חשבשבת, SAP ומערכות ERP
מטרות המערכתלוודא שהתקבל תשלום מוצלח עבור כל העסקאות שבית העסק ביצע, לטפל ביעילות בהכחשות עסקה, למנוע אובדן כספים, לשדרג את רמת הנהלת החשבונות בעסק

שאלות נפוצות

1. חשוב לי להיות בשליטה. איך באפשרותי לדעת שלקוח ביצע הכחשת עסקה? 

תשובה: CrediMatch, מערכת טכנולוגית ואוטומטית לביצוע התאמות אשראי, מספקת התראות מיידיות ברגע שבוצעו הכחשות עסקה בכרטיסים מכל הסוגים. בנוסף לכך היא מספקת מידע מקיף אודות העסקה כך שבית העסק יוכל לטפל בהכחשה באופן יעיל ולמנוע אובדן כספים. 

2. מהן הסכנות העסקיות הכרוכות בחוסר יכולת לזהות הכחשות עסקה בזמן? 

תשובה: עסקים שלא מודעים להכחשות עסקה ממשיכים לספק את השירות ו/או המוצר חרף ההכחשה, משלמים מע"מ ומס הכנסה על חשבונית המס שהם הוציאו ולא יכולים לפנות ללקוח במטרה להסדיר איתו את העניין. בשורה התחתונה מדובר באובדן של כספים רבים.

תוכן עניינים

שתפו את הכתבה
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
יניב עוז
יניב עוז

מאמר זה נכתב על ידי עוז יניב, רו"ח עם ניסיון של שנים בעולם האשראי והבנה עמוקה על תהליך האשראי בישראל.

ממליצים על מערכת התאמות אשראי