הכחשת עסקה כאל – כיצד למנוע הכחשות עסקה ולהימנע מהפסדים באופן יעיל?

הכחשות עסקה יכולות להסב נזקים כלכליים לעסק או לחברה. קשה עד מאוד להימנע מהן באופן מוחלט, אך ניתן לנקוט במספר פעולות ולקחת מספר החלטות שיאפשרו לכם להפחית את תדירות ההכחשות באופן משמעותי + לטפל באופן יעיל בהכחשות שבכל זאת בוצעו. הדבר נכון בין אם מדובר בהכחשת עסקה כאל או הכחשה בכל כרטיס אשראי אחר. עקבו אחר הטיפים הבאים על מנת למנוע הכחשות עסקה ואחר הטיפ האחרון שיעזור לכם להתמודד בהצלחה עם עסקה שבכל זאת הוכחשה.

להבטיח קבלת תמורה כפי ומתי שהובטחה ללקוחות הקצה

חשוב והכרחי שכל בית עסק ידע לספק את השירותים והמוצרים שהבטיח ללקוחותיו באופן מדויק – ובזמן המובטח. לקוחות ששילמו ולא קיבלו תמורה מדויקת או לא קיבלו תמורה כלל עשויים לבצע הכחשת עסקה באופן מהיר וגם תהיה להם עילה טובה לכך. לעיתים הם כלל לא ייפנו לבית העסק על מנת לבדוק את העניין אלא ייפנו ישירות לביצוע הכחשת עסקה מול חברת האשראי.

לשם כך מומלץ לדאוג לדברים הבאים:

  • שהמוצרים והשירותים שניתן לרכוש דרך האתר שלכם מכילים פירוט מלא ומדויק ולא מותירים מקום לספק
  • שהאתר מכיל מדיניות החזרת מוצרים ברורה
  • שאתם מאפשרים ללקוחות להחזיר מוצרים באופן יעיל והוגן לכל הצדדים ועל-פי הכתוב בחוק
  • שחברת השליחויות מבצעת את העבודה שלה כהלכתה ולא מעכבת את המשלוחים
  • שאתם מספקים שירות לקוחות זמין וברמה גבוהה ושיש ללקוחות הקצה למי לפנות אם הרכישה שלהם מתעכבת או כשעולה להם שאלה או תהייה
  • שאתם משתמשים בשירות למניעת הונאות אשראי (Anti-Fraud) ובתשלום מאובטח לצורך הגנה על כרטיסי האשראי של קהל הלקוחות
  • שאתם לא שומרים מספרי אשראי של לקוחות ולא כותבים אותם באופן שיהיה נגיש לגורמים זדוניים מכל סוג במידה ולקחתם מספר אשראי באופן טלפוני

להתאים בין שם בית העסק בחברת האשראי לשם העסק המוצג לקהל

פעמים רבות לקוחות אינם מזהים את העסקה בפירוט העסקאות שהם קיבלו מחברת האשראי מסיבה אחת פשוטה: שם בית העסק שהם רואים בשורות החיוב שונה לחלוטין משם העסק כפי שהם מכירים אותו. זה מתרחש כאשר העסק רשום באופן מסוים בחברת האשראי וברשויות המדינה, כשלרוב מדובר בשם טכני, אך השם המוצג ללקוחות הוא שם אחר, מושך, שיווקי ומסחרי יותר. זה עשוי להוביל לקוחות לבצע הכחשת עסקה כאל, לכן מומלץ להתאים כמה שאפשר בין שם העסק הרשום בחברת האשראי לבין שם העסק כפי שהוא מוצג לקהל.

לבצע סליקות אשראי באופן מלא ולפי הדרישות

חשוב לעמוד במעמד זה על הבדל משמעותי מאוד בין 2 סוגים של עסקאות: עסקה במסמך מלא ועסקה במסמך חסר. עסקה במסמך מלא היא עסקה פיזית שמבוצעת בחנות עצמה ובנוכחות מלאה של לקוח הקצה. במצבים של עסקה במסמך מלא – חובת ההוכחה במקרה של הכחשה חלה על לקוח הקצה עצמו – ולא עליכם. בכל מקרה הסליקה בחנות, משמע בעת ביצוע עסקה במסמך מלא, צריכה להתבצע באופן הבא:

  • יש לבקש מהלקוח תעודה מזהה כלשהי
  • יש לחייב את כרטיס האשראי באופן פיזי באמצעות קורא כרטיסים
  • יש לבקש מהלקוח לחתום על ספח אשראי

כל עוד אתם מבצעים את השלבים הללו תגדילו באופן משמעותי את הסיכוי שהוא יזכור ויזהה את העסקה בפירוט האשראי וימנע מביצוע הכחשה + בכל מקרה לא תהיה לו עילה מוצדקת להכחיש עסקה ולקבל את כספו בחזרה.

בכל זאת בוצעה הכחשת עסקה כאל? מערכת CrediMatch תודיע לכם מייד

גם אם עשיתם את כל מה שניתן על-מנת למנוע הכחשת עסקה כאל או הכחשה בכל סוגי הכרטיסים באשר הם – הכחשות עסקה עדיין יכולות להתרחש וכנראה שאכן יתרחשו במוקדם וגם במאוחר.

לכן הכרחי לוודא שכאשר לקוח הקצה מבצע הכחשה – אתם תדעו על כך מיד. עסקים רבים כלל אינם מודעים לכך שבוצעה הכחשת עסקה ולכן גם לא יכולים לטפל בה באופן יעיל ומדויק. ודאי שהדבר גורר נזקים כספיים משמעותיים לעסק.

הפתרון הטוב והמתקדם ביותר לכך הוא להשתמש בשירותיה של CrediMatch – מערכת טכנולוגית אוטומטית לביצוע התאמות כרטיסי אשראי. המערכת המתקדמת:

  • תודיע לכם ולמנהלי החשבונות שלכם שבוצעה הכחשה באופן מיידי
  • תספק לכם את כל המידע אודות העסקה והלקוח שביצע אותה על-מנת שתוכלו לפנות אליו וללבן את העניינים בהקדם

מעבר לכך המערכת בודקת את ספרי החשבונות של העסק ומבצעת השוואה בין נתוני הספרים שלכם ונתוני חברת האשראי ומוודאת שכל הכספים המגיעים אליכם אכן מתקבלים בהצלחה בחשבון הבנק שלכם. היא דואגת לסגירת כל השוברים הפתוחים במערכת הנהלת החשבונות ומבצעת סגירת ספרים מדויקת ואוטומטית וכך חוסכת לעסק הרבה כסף, הרבה זמן והרבה מאמץ.

פנו אלינו כעת דרך האתר או במספר הטלפון 073-2725050 לקבלת ייעוץ אישי ללא עלות ותיאום הדגמה אישית.

בקרת אשראי היא נושא מורכב ובעייתי בכל בית עסק.
כשהנתונים בין העסקאות שבוצעו לבין רווחי בית העסק מעסקאות אלו אינם תואמים, העסק עלול להפסיד סכומי כסף גבוהים.
מערכת התאמות כרטיסי אשראי של חברת CreditMatch באה לעזרת בתי העסק בבדיקת והתאמת נתונים אלו.
אנו מציעים את מערכת הסליקה המתוחכמת המיועדת לסליקת כרטיסי אשראי מכל הסוגים ובכל בתי העסק.

לפני הכל, מהי סליקה?

סליקה אינה רק העברת כרטיס אשראי במסוף אשראי, אלא תהליך של העברה או קבלת תשלום בכרטיס אשראי דרך מערכת חכמה.
הפעולה מאפשרת משיכת תשלום מחשבון בעל הכרטיס לטובת חשבון בית העסק לאחר קניית מוצר או שירות, באופן חד פעמי או באופן קבוע.

כיצד מתבצע תהליך הסליקה?

  1. בשלב הראשון מתבצעת סליקה פיזית או דיגיטלית של כרטיס אשראי על ידי בעל הכרטיס בבית העסק או באתר אינטרנט, אפליקציה, מוקד טלפוני ועוד.
  2. פרטי העסקה מועברים מבית העסק לחברת האשראי ע"י  חברת הסליקה.
  3. פרטי העסקה עוברים דרך שב"א המאמתת את הפרטים והעסקה מקבלת אישור (או נדחית).
  4. במידה והעסקה אושרה – חברת כרטיס האשראי הסולקת מזכה את בית העסק בסכום העסקה.

הדרכים לסליקת כרטיסי אשראי:

– פיזית בבית העסק על ידי קופה רושמת או מסוף

– טלפונית ע"י מתן פרטי כרטיס אשראי לבית העסק

– באמצעות מסוף סליקה נייד

– באמצאות אפליקציה חכמה

– באמצעות הוראת קבע חודשית דרך כרטיס האשראי

מה הן יתרונותיה של מערכת סליקת כרטיסי אשראי באמצעות האינטרנט?

– אין צורך להשקיע כסף בקניית חומרה – פעולת הסליקה יכולה להתבצע מכל מחשב בעסק.

– ניתן למזג את פעולות הסליקה במספר רב של נקודות מכירה.

– ממשק מהיר והתאמה בין פעולות סליקת כרטיסי אשראי ובין מערכות פיננסיות ו-CRM.

– מאפשרת ביצוע חיובים חוזרים בצורה נוחה.

– נותנת פתרון לבעיית אבטחת נתונים ועמידה בתקן

– חוסכת עלות אחזקת קו טלפון ייעודי עבור מסוף סליקה.

הטיפים של חברת CrediMatch לבחירת מערכת הסליקה הטובה והמקצועית ביותר

בשוק קיימים סוגים רבים של מערכות סליקת כרטיסי אשראי ולכן בעת בחירת המערכת יש להקפיד לבדוק את הנתונים הבאים:

– תכונות המערכת

– גמישותה והתאמתה לצרכים עתידיים

– אמינותה ועמידותה של מערכת הסליקה

–  אפשרות עדכון המערכת לצרכים ספציפיים של כל עסק

מה הן התכונות העיקריות שבית עסק מצפה שיהיו למערכת הסליקה שהוא רוכש?

– שתהליך הסליקה יוכל להתבצע על כל סוגי כרטיסי האשראי הקיימים בשוק.                                                                                            

– שניתן יהיה לבצע סליקה ידנית עבור לקוחות שמעוניינים לשלם דרך הטלפון                                                                                                  

– שהמערכת תוכל לתת פתרון לכל סוגי העסקאות – תשלומים, הוראות קבע, אישור ידני וכדו'.

– שתהיה במערכת הסליקה אופציה לביטולים וזיכויים                                         

– המצאות ממשק ניהול ומערכת דוחות למעקב אחר כל פעולות הסליקה ודיווחי שידורים.

– שמערכת הסליקה תוכל להתממשק לכל שפות התכנות

– שניתן יהיה לאחסנה בכל חוות שרתים

– שניתן יהיה לבצע סליקה עם PayPal ואמצעי תשלום נוספים

– שתוכל להתבצע התממשקות קלה למערכות פיננסיות, בילינג ו – CRM.

– שהסליקה תוכל להיות בכל סוג מטבע

– שתהיה תמיכה טלפונית זמינה ומקצועית לאורך שעות פעילות העסק

כיצד נקבעת אמינות מערכת הסליקה באינטרנט?

אמינותה ויציבותה נקבעות לפי איכותה מבחינה טכנולוגית ולפי התשתיות שהיא מתבססת עליהן. הפרמטרים הקובעים מבחינת אמינות ויציבות הם:

  • אבטחת מידע- אבטחת נתוני כרטיסי אשראי מחמירה ועמידה בתקן PCI DSS level 1                                                                                        
  • זמינות – יכולת המערכת לעבד כמה עסקאות סליקה בו זמנית ותוך זמן תגובה קצר       
  • שרידות –  יכולת המערכת לעבוד גם בעת הפסקות חשמל ונפילות תקשורת.  
  • שירות לקוחות –  האם המערכת מספקת שירות לקוחות ותמיכה טכנית לאורך כל היממה.
  • אמינות בשידורי עסקאות, דיווח סטטוס העסקאות ללקוח ויכולתה להתאושש מנפילת שידורים.

מערכת הסליקה של חברת CrediMatch – הפתרון האידיאלי לכל עסק

מערכת סליקת כרטיסי האשראי המתקדמת והחכמה של חברת  CrediMatch מאפשרת מתן פתרונות סליקה ברמה גבוהה לבתי עסק וחברות.                                 

החברה אינה מתפשרת באיכותה של התשתית הטכנולוגית בה בנויה המערכת ומקפידה על אבטחת נתונים מחמירה ועמידה בתקן PCI: DSS Level 1.

שירותי הסליקה אותם מציעה חברת CrediMatch  מיועדים לאפשר לכל בית עסק המשתמש בהם חיסכון רב בעלויות.

המערכת כוללת ממשק ניהול ידידותי שבעזרתו ניתן לבצע את תשלומי האשראי במגוון דרכים, כגון: אתר אינטרנט, דרך הוראות קבע, באפלקציות ועוד.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על הפתרונות שלנו? צרו עמנו קשר, ונשמח לספק לכם ייעוץ מותאם לצרכים שלכם.

מוזמנים לקרוא גם על פקודות יומן

מידע נוסף

למי מתאימה המערכתלכל חברה, ארגון ועסק שסולקים כרטיסי אשראי באופן פיסי או מקוון
יתרונות המערכתמעבירה התראות מיידיות ברגע שלקוחות מבצעים הכחשת עסקה בכל הכרטיסים, מספקת מידע מקיף אודות העסקה ולקוח הקצה שביצע את ההכחשה כך שניתן יהיה לפנות אליו, מאפשרת מעקב מדויק אחר שוברים פתוחים במערכת, מוודאת שהתקבל תשלום עבור כל סליקה ומונעת אובדן כספים רבים
אינטגרציותהתממשקות חלקה למערכות נפוצות כגון חשבשבת, SAP ו-Priority ומודולים של הנהלת חשבונות במערכות ERP

שאלות נפוצות – הכחשת עסקה כאל

1. פעמים רבות מתברר לי רק בדיעבד, ומאוחר מדי, שבוצעה הכחשת עסקה. איך אפשר לקבל התראה בזמן?

תשובה: בעלי עסקים רבים לא מקבלים דיווח אודות הכחשות עסקה או שהם מקבלים דיווח מאוחר מדי – כשהכסף כבר אבד. מערכת CrediMatch מספקת התראות מיידיות ברגע שמבוצעת הכחשת עסקה בכל הכרטיסים – לרבות אלו של חברת כאל. בנוסף לכך היא מספקת מידע אודות הלקוח/ה במטרה שהעסק יוכל לפנות אליהם ולהגיע איתם להבנות מלאות. באופנים אלו היא מונעת הפסדים כספיים גדולים.  

2. מהי רמת האבטחה של מערכת סליקת האשראי של CrediMatch? 

תשובה: מערכת סליקת האשראי החכמה והמתקדמת של CrediMatch עומדת בתקן האבטחה המחמיר ביותר בשוק – PCI DSS Level 1.

תוכן עניינים

שתפו את הכתבה
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
יניב עוז
יניב עוז

מאמר זה נכתב על ידי עוז יניב, רו"ח עם ניסיון של שנים בעולם האשראי והבנה עמוקה על תהליך האשראי בישראל.

ממליצים על מערכת התאמות אשראי