הכחשת עסקה ויזה – 4 הפתרונות שאסור לבעלי עסקים לוותר עליהם

הכחשות עסקה יכולות להסב נזקים כלכליים חמורים לחברות ולעסקים מכל הגדלים ומכל הסוגים. אלו החדשות הפחות טובות. החדשות הטובות יותר הן שלא רק שניתן למנוע את רובן המוחלט – גם אפשר לנהל בהצלחה את אלו שכן בוצעו על-ידי לקוחות הקצה. במאמר זה נפרום את הסבך של סוגיית הכחשות העסקה וניתן לכם 4 פתרונות שיסייעו לכם למנוע הפסדים כלכליים גדולים. בואו נתחיל.

מהי הכחשת עסקה ויזה וכיצד היא מתבצעת?

הכחשת עסקה ויזה מתבצעת כאשר הלקוח רואה עסקה בפירוט עסקאות האשראי שלו ואינו מזהה אותה (בין אם ביצע אותה בפועל או שלא). אפשרות נפוצה נוספת היא "כשל תמורה", משמע הלקוח מודע לעסקה, שילם עבורה, אך לא קיבל את מה שהובטח לו במדויק ובזמן. בשני המקרים הוא פונה ישירות לחברת האשראי לצורך קבלת הכסף חזרה, בין אם הוא פנה קודם לכן לבית העסק לצורך בירור או שלא.

הלקוח לא מזהה את שם בית העסק שלכם

כשהלקוח שלכם רואה בפירוט העסקאות שלו את שורת החיוב של העסק או החברה שלכם – יכול להיות שהוא לא יזהה אותה באופן מיידי. הדבר יכול לקרות בפרט כאשר שם העסק כפי שהוא מוכר לו, משמע כפי שהוא מוצג כלפי חוץ, שונה מאשר הדרך בה העסק רשום באופן טכני בחברת האשראי וברשות המיסים.

הפתרון לכך: לדאוג ששם העסק שהלקוח רואה בפירוט העסקאות שהוא מקבל מחברת האשראי דומה או זהה לשם העסק כפי שהוא מוצג בפניו באופן פומבי.

הלקוח מזהה את שם בית העסק אך לא זוכר את העסקה

לחילופין יכול להיות שהוא לא יזכור שהוא ביצע את העסקה מולכם. זה לגיטימי ותמיד יכול להתרחש ולאו דווקא מראה על כל כוונת זדון מצידו.

במצב זה הוא עשוי:

א. לפנות אליכם לבירור

ב. לפנות לחברת האשראי לצורך בירור העסקה הבלתי-מזוהה מבחינתו – ואז לפנות אליכם לאחר שקיבל את פרטי העסקה ובית העסק

הפתרון לכך: לתת שירות לקוחות איכותי וזמין ולדאוג לענות במהירות לפניות של לקוחות. כך כאשר הלקוח יפנה אליכם תוכלו לתת לו מידע על העסקה שביצע ו/או להגיע איתו לסיכום במידת הצורך.

פתרון חשוב נוסף: שימוש בקורא כרטיסים בתקן EMV

תהליך הסליקה בישראל עומד בתקני EMV. המשמעות לכך היא שבעת סליקת אשראי במעמד של "מסמך מלא", משמע כאשר מתבצעת עסקה פיזית בחנות בנוכחות אישית של הלקוח, ובסכום של מעל ל-300 ₪ – הלקוח צריך להקיש קוד סודי על-מנת לשלם. במצב זה לקוח הקצה לא יכול להכחיש את העסקה בטענה שהוא לא ביצע אותה. הוא יכול לטעון באופן תיאורטי רק ל-"כשל תמורה".

אם אתם עדיין משתמשים בקורא כרטיסים מגנטי מיושן – עליכם לעבור לקורא כרטיסים אשר תומך בתקן EMV. באופן זה תהיו מוגנים מול חברת האשראי בעסקאות אשראי של מעל ל-300 ₪ ולא תספגו הפסד כספי. יש לדעת שפתרון זה איננו יעיל כאשר מדובר בעסקה במסמך חסר, משמע עסקה טלפונית או אינטרנטית, או עסקה בסכום הנמוך מ-300 ₪.

הפתרון החשוב והיעיל ביותר: מערכת טכנולוגית, אוטומטית ומקוונת לביצוע התאמות אשראי

מרבית בעלי החברות והעסקים כלל אינם מודעים לכך שבוצעה הכחשת עסקה ויזה. אלו שכן מקבלים על-כך דיווח – לעיתים מקבלים אותו במועד מאוחר מדי ולאחר שהתהליך כבר הושלם והכסף אבד מבחינתם.

באופן זה הם מפסידים כספים רבים ולעיתים כאמור הם כלל לא מודעים לכך שהכספים הללו נפלו בין ההכחשות. יכול להיות שהם עשו הכל נכון, אך בגלל כוונת זדון או אי-הבנה פשוטה העסקה שלהם בסופו של דבר נפלה ולא התקבל עבורה תשלום סופי בחשבון הבנק.

טוב מאוד שיש לכך פתרון אידיאלי: CrediMatch – שירות התאמות כרטיסי אשראי אוטומטי ומדויק שמטפל בכל שובר, בכל עסקה ובכל שלב בעסקה. הודות לשירות:

1. תקבלו התראה מיידית ברגע שנפתחת בקשה להכחשת עסקה

2. תקבלו את המידע והנתונים אודות הלקוח שביקש להכחיש עסקה כך שתוכלו לפנות אליו, לתת לו פרטים על העסקה ולדאוג להגיע איתו להבנה

3. תמנעו הפסדים כלכליים גדולים

4. תשדרגו באופן משמעותי את רמת הנהלת החשבונות וניהול העסק שלכם באופן כללי

מעבר לטיפול מיידי במצבים של הכחשת עסקה ויזה והכחשות בכל כרטיסי האשראי, המערכת מבצעת תהליך של השוואה ובקרה בין ספרי הנהלת החשבונות של העסק והדוחות של חברות האשראי ברמת השובר הבודד ולא משנה בכמה עסקאות מדובר. כך היא מוודאת שכל עסקה שביצעתם תרשם בהצלחה בחברת האשראי ויתקבל עבורה תשלום מדויק בחשבון הבנק.

פנו אלינו כעת דרך האתר או במספר הטלפון 073-2725050 לקבלת ייעוץ אישי ללא עלות ותיאום הדגמה אישית.

בקרת אשראי היא נושא מורכב ובעייתי בכל בית עסק.
כשהנתונים בין העסקאות שבוצעו לבין רווחי בית העסק מעסקאות אלו אינם תואמים, העסק עלול להפסיד סכומי כסף גבוהים.
מערכת התאמות כרטיסי אשראי של חברת CreditMatch באה לעזרת בתי העסק בבדיקת והתאמת נתונים אלו.
אנו מציעים את מערכת הסליקה המתוחכמת המיועדת לסליקת כרטיסי אשראי מכל הסוגים ובכל בתי העסק.

לפני הכל, מהי סליקה?

סליקה אינה רק העברת כרטיס אשראי במסוף אשראי, אלא תהליך של העברה או קבלת תשלום בכרטיס אשראי דרך מערכת חכמה.
הפעולה מאפשרת משיכת תשלום מחשבון בעל הכרטיס לטובת חשבון בית העסק לאחר קניית מוצר או שירות, באופן חד פעמי או באופן קבוע.

כיצד מתבצע תהליך הסליקה?

  1. בשלב הראשון מתבצעת סליקה פיזית או דיגיטלית של כרטיס אשראי על ידי בעל הכרטיס בבית העסק או באתר אינטרנט, אפליקציה, מוקד טלפוני ועוד.
  2. פרטי העסקה מועברים מבית העסק לחברת האשראי ע"י  חברת הסליקה.
  3. פרטי העסקה עוברים דרך שב"א המאמתת את הפרטים והעסקה מקבלת אישור (או נדחית).
  4. במידה והעסקה אושרה – חברת כרטיס האשראי הסולקת מזכה את בית העסק בסכום העסקה.

הדרכים לסליקת כרטיסי אשראי:

מה הן יתרונותיה של מערכת סליקת כרטיסי אשראי באמצעות האינטרנט?

– אין צורך להשקיע כסף בקניית חומרה – פעולת הסליקה יכולה להתבצע מכל מחשב בעסק.

– ניתן למזג את פעולות הסליקה במספר רב של נקודות מכירה.

– ממשק מהיר והתאמה בין פעולות סליקת כרטיסי אשראי ובין מערכות פיננסיות ו-CRM.

– מאפשרת ביצוע חיובים חוזרים בצורה נוחה.

– נותנת פתרון לבעיית אבטחת נתונים ועמידה בתקן

– חוסכת עלות אחזקת קו טלפון ייעודי עבור מסוף סליקה.

הטיפים של חברת CrediMatch לבחירת מערכת הסליקה הטובה והמקצועית ביותר

בשוק קיימים סוגים רבים של מערכות סליקת כרטיסי אשראי ולכן בעת בחירת המערכת יש להקפיד לבדוק את הנתונים הבאים:

– תכונות המערכת

– גמישותה והתאמתה לצרכים עתידיים

– אמינותה ועמידותה של מערכת הסליקה

–  אפשרות עדכון המערכת לצרכים ספציפיים של כל עסק

מה הן התכונות העיקריות שבית עסק מצפה שיהיו למערכת הסליקה שהוא רוכש?

– שתהליך הסליקה יוכל להתבצע על כל סוגי כרטיסי האשראי הקיימים בשוק.

– שניתן יהיה לבצע סליקה ידנית עבור לקוחות שמעוניינים לשלם דרך הטלפון

– שהמערכת תוכל לתת פתרון לכל סוגי העסקאות – תשלומים, הוראות קבע, אישור ידני וכדו'.

– שתהיה במערכת הסליקה אופציה לביטולים וזיכויים

– המצאות ממשק ניהול ומערכת דוחות למעקב אחר כל פעולות הסליקה ודיווחי שידורים.

– שמערכת הסליקה תוכל להתממשק לכל שפות התכנות

– שניתן יהיה לאחסנה בכל חוות שרתים

– שניתן יהיה לבצע סליקה עם PayPal ואמצעי תשלום נוספים

– שתוכל להתבצע התממשקות קלה למערכות פיננסיות, בילינג ו – CRM.

– שהסליקה תוכל להיות בכל סוג מטבע

– שתהיה תמיכה טלפונית זמינה ומקצועית לאורך שעות פעילות העסק

כיצד נקבעת אמינות מערכת הסליקה באינטרנט?

אמינותה ויציבותה נקבעות לפי איכותה מבחינה טכנולוגית ולפי התשתיות שהיא מתבססת עליהן. הפרמטרים הקובעים מבחינת אמינות ויציבות הם:

    • אבטחת מידע- אבטחת נתוני כרטיסי אשראי מחמירה ועמידה בתקן PCI DSS level 1

    • זמינות – יכולת המערכת לעבד כמה עסקאות סליקה בו זמנית ותוך זמן תגובה קצר

    • שרידות –  יכולת המערכת לעבוד גם בעת הפסקות חשמל ונפילות תקשורת.

    • שירות לקוחות –  האם המערכת מספקת שירות לקוחות ותמיכה טכנית לאורך כל היממה.

    • אמינות בשידורי עסקאות, דיווח סטטוס העסקאות ללקוח ויכולתה להתאושש מנפילת שידורים.

מערכת הסליקה של חברת CrediMatch – הפתרון האידיאלי לכל עסק

מערכת סליקת כרטיסי האשראי המתקדמת והחכמה של חברת  CrediMatch מאפשרת מתן פתרונות סליקה ברמה גבוהה לבתי עסק וחברות.

החברה אינה מתפשרת באיכותה של התשתית הטכנולוגית בה בנויה המערכת ומקפידה על אבטחת נתונים מחמירה ועמידה בתקן PCI: DSS Level 1.

שירותי הסליקה אותם מציעה חברת CrediMatch  מיועדים לאפשר לכל בית עסק המשתמש בהם חיסכון רב בעלויות.

המערכת כוללת ממשק ניהול ידידותי שבעזרתו ניתן לבצע את תשלומי האשראי במגוון דרכים, כגון: אתר אינטרנט, דרך הוראות קבע, באפלקציות ועוד.

מעוניינים לקבל מידע נוסף על הפתרונות שלנו? צרו עמנו קשר, ונשמח לספק לכם ייעוץ מותאם לצרכים שלכם.

מוזמנים לקרוא גם על פקודות יומן

מידע נוסף

למי מתאימה המערכתלכל חברה, ארגון ועסק המקבלים תשלומים באמצעות כרטיסי אשראי
מאפייני המערכתמערכת טכנולוגית, מקוונת, אוטומטית ומתקדמת לביצוע התאמות כרטיסי אשראי, רישום פקודות יומן וסגירה אוטומטית ומלאה של כל עולם הנהלת החשבונות בתוך הספרים
יתרונות ותועלת קבלת התראות מיידיות בדבר הכחשות עסקה, קבלת מידע אודות לקוח הקצה שביצע את ההכחשה, מעקב אחר שוברים פתוחים במערכת, מניעת אובדן כספים 

שאלות נפוצות

1. פעמים רבות אני כלל לא מודע לקיומן של הכחשות עסקה או שאני מיודע מאוחר מדי. מה ניתן לעשות?

תשובה: מערכת CrediMatch נותנת התראה מיידית ברגע שלקוח קצה הכחיש עסקה + מספקת את המידע הדרוש בשביל לפנות ללקוח ולהגיע איתו להבנות. באופן זה ניתן למנוע אובדן של כספים רבים. בנוסף לכך היא מבצעת בקרה והשוואה מקצה לקצה בין ספרי הנהלת החשבונות של העסק ודוחות האשראי ברמת השובר הבודד כך שבית העסק יוכל לוודא שהוא אכן מקבל תשלום עבור כל עסקה שהוא ביצע. 

2. כיצד ניתן למזער ככל האפשר את הסיכוי שלקוחות קצה יבצעו הכחשות עסקה?

תשובה: לספק שירות לקוחות זמין ואיכותי ולהשתמש בקורא כרטיסים אשר תומך בתקן EMV.

תוכן עניינים

שתפו את הכתבה
Share on facebook
Share on whatsapp
Share on linkedin
יניב עוז
יניב עוז

מאמר זה נכתב על ידי עוז יניב, רו"ח עם ניסיון של שנים בעולם האשראי והבנה עמוקה על תהליך האשראי בישראל.

ממליצים על מערכת התאמות אשראי